Uzņēmuma finansiālā stāvokļa raksturošanai eksistē daudzi rādītāji un parametri. Ja Jūsu “Dashboard” būtu pieejama vieta tikai vienam galvenajam rādītājam, kuru Jūs izmantotu un kam pievērstu vislielāko vērību?
Mūsu atbilde ir - galvenais rādītājs, kurš jāzina katram vadītājam vai uzņēmuma īpašniekam, ir uzņēmuma vērtība. Un būtiski, ka nepietiek tikai zināt tā skaitlisko izteiksmi.
Vērtība nav tikai statisks aprēķināts rezultāts, bet ir dinamiski mainīgs rādītājs. Svarīgi ir to ne tikai zināt, bet arī pārzināt rīkus, kuri var ietekmēt vērtības pieaugumu. Mūsuprāt, tieši uzņēmuma vērtības paaugstināšana ir uzskatāma par galveno uzņēmējdarbības mērķi. Tomēr šajā pozīcijā vienlaikus saskaras personīgās vēlmes ar objektīvo realitāti. Sarunās par uzņēmuma iespējamo vērtību, kā galvenais kritērijs bieži tiek izmantots apgalvojums, ka “mans uzņēmums visticamāk maksā miljonu, jo līdzīgs uzņēmums pirms gada tika pārdots par šādu summu”.
Šāda pieeja atsevišķos gadījumos var būt precīza, ja vien pamata parametri, uzņēmuma finanšu rādītāji, darbības nozares, realizācijas tirgi ir savstarpēji salīdzināmi. Tomēr vairumā gadījumu šis rezultāts ir uzskatāms tikai par sākotnējo vērtības indikatoru, kas nevarēs kalpot par pilnvērtīgu pamatojumu iespējama darījuma procesā. Tomēr visbiežāk šādā gadījumā uzņēmuma īpašnieks saskarsies ar vēlmju domāšanas, jeb “Wishful thinking forever” risku.
Minētais attiecas gan uz sagaidāmo rezultātu, gan arī attīstības prognožu pieņēmumu kvalitāti. Vai attīstības prognozes saskan ar nozares tendencēm? Kādu diskonta likmi piemērot un kā to pamatot? Šādiem un līdzīgiem jautājumiem visticamāk netiks pievērsta nepieciešamā uzmanība, bet neatkarīgs eksperts būs spējīgs sniegt kvalitatīvu viedokli, kuru iespējams izmantot ne tikai iekšējai lietošanai.
Augstākminētā riska minimizēšanai esam gatavi sniegt sertificēta uzņēmējdarbības vērtētāja pakalpojumus, ne tikai sagatavojot slēdzienu par uzņēmuma vērtību, bet arī sniedzot regulāras konsultācijas par uzņēmuma vērtības paaugstināšanu.
